Dukan - dijeta koja voli meso

2014
7 Siječanj 2014, Komentari: 2

Dukan dijeta je jednostavna i po mnogima izuzetno efikasna, a kaže kako smo od proteinskih obroka (krto meso) dulje siti i manje jedemo 'gluposti' koje debljaju

Autor Dukanove dijete je dr. Pierre Dukan, francuski nutricionist i liječnik s preko 30 godina iskustva u proučavanju navika hranjenja i zdravog mršavljenja.

Dijetu je razvio prije desetak godina i odmah je postala popularna, no izdavanje knjige na engleskom jeziku 2010. godine te brojne holivudske ambasadorice ove dijete (navodno su je prakticirale Gisele Bundchen i Jennifer Lopez) učinile su Dukan dijetu svjetski poznatom i popularnom.

Po nekim medijskim izveštajima čak 1,5 milijun Francuskinja održava svoju liniju uz pomoć ove dijete pa je često zovu i Francuskom ili Pariškom dijetom.

Danas možete pronaći čak 19 knjiga i kuharica čija je tema Dukan dijeta! U slučaju da ste više ‘online tip’, nudi vam se i službena Dukan diet web stranica gdje, osim informacija i recepata, možete dobiti i individualizirani online coaching od strane Dukanovih stručnjaka.

Princip Dukan dijete

Ova dijeta je visokoproteinska i niskokalorična.

Proteini se smatraju našim prijateljima. Bjelančevine se nakon unosa u organizam moraju, kao i sva ostala hrana, razgraditi na sastavne jedinice – aminokiseline. Ta razgradnja troši mnogo više energije nego je potrebno za razgradnju masti ili ugljikohidrata. To znači da ćemo nakon visokoproteinskog obroka dulje biti siti, ali i da će organizam utrošiti više energije za njegovu razgradnju.

Ugljikohidrati, s druge strane, podižu razinu šećera u krvi koja zatim drastično pada, a to uzrokuje glad, čežnju za hranom i naviku da se gricka ono što je prvo pod rukom (obično slatkiše).

Dakle, dijeta se bazira na konzumiranju visokoproteinskih namirnica (krto meso, riba, perad, mliječni proizvodi) dok su ugljikohidrati rigorozno ograničeni, uključujući voće, škrobno povrće, mahunarke i integralne žitarice.

Listu namirnica koje možete konzumirati tijekom dijete potražite u članku ‘Što smijete jesti na Dukan dijeti?’.

Četiri faze dijete

Dukan dijeta podijeljena je u četiri faze, koje slijede jedna iza druge. Svaka faza ima točna pravila kojih se treba pridržavati.

1. faza ili Faza napada

Ova faza započinje ciklus mršavljenja i traje od 3 do najviše 10 dana, ovisno o tome koliko kilograma želite izgubiti. U prvoj fazi dozvoljeni su samo proteini – koliko god želite i kada god želite.

Namirnice koje smijete jesti su: nemasna govedina, teletina, zečetina te piletina i puretina bez kože. Meso se ne smije pripremati na masnoći, dakle samo na roštilju ili ‘suhoj’ tavi.

Dozvoljene su nemasna šunka te goveđa, pileća i teleća jetrica, ribe i školjke i do 2 jaja dnevno.

Meso smijete začiniti senfom, solju, začinskim biljem. Smiju se piti samo nezaslađena pića poput vode ili čaja i kave bez šećera. Preporuča se dnevni unos od 1.5 litre vode. Ovo je faza ketoze u kojoj dolazi do pojave lošeg zadaha i suhih usta pri čemu pomaže konzumacija vode.

2. faza ili Faza izmjene

Kao što naziv kaže, u ovoj se fazi nazimjence izmjenjuju dvije podfaze – samo proteini i proteini s povrćem. Povrće se može jesti sirovo, na pari ili kuhano. I dalje nisu dozvoljene nikakve masnoće za kuhanje ili pečenje. Dozvoljene su sve vrste povrća osim onog s visokim udjelom škroba (krumpir, kukuruz, mahune, grah, leća, itd.).

Ove podfaze možete kombinirati po želji, primjerice 3 dana proteini, pa 3 dana proteini i povrće, iako se preporuča 1 proteinski dan, pa nakon njega 1 miješani dan. Faza izmjene traje sve dok ne dosegnete svoju željenu težinu.

3. faza ili Faza konsolidacije

Jednom kad dostignete svoju željenu težinu, potrebno je i ostati na njoj bez da se dobiju suvišni kilogrami. Upravo je za to osmišljena ova faza.

U fazi konsolidacije dozvoljena je konzumacija voća, malo sira te dvije kriške integralnog kruha u jednom danu. Dva puta tjedno se mogu konzumirati male količine škroba poput krumpira, integralne riže ili neka druga žitarica.

Također se, dva puta tjedno, mogu konzumirati dva obroka po želji koji mogu uključivati kolače, čokoladu, alkohol i drugo. Dan nakon ovakvih slobodnih obroka konzumiraju se samo bjelančevine. Ova faza traje različito za svaku osobu.

4. faza ili Faza stabilizacije

Ovo je konačna faza, način prehrane za cijeli život a da ne dobijete natrag suvišne kilograme. Smijete jesti i piti što god želite, jedino pravilo kojeg se morate držati je da svaki tjedan imate jedan samo proteinski dan. Dr. Pierre Dukan preporuča da taj dan bude četvrtak.

Hodanje je oblik vježbe koja se potiče kod svih dijeta, kao i unutar svake faze Dukan dijete. Očekuje se da hodate 20 do 30 minuta dnevno.

Vezani članci