Otvorena kuhinja garantira bolju hranu

2014
Volim meso Volim meso

17 Siječanj 2014, Komentari: Komentari isključeni za Otvorena kuhinja garantira bolju hranu

Istraživanje je dokazalo da su gosti bili čak 17.3% zadovoljniji, a usluga pripreme hrane ubrzana za 13.2% kad je kuhinja restorana bila otvorena tako da se kuhari i gosti mogu vidjeti!

Koliko često imate priliku vidjeti kuhara dok u restoranu priprema vašu hranu? Sushi restorani obavezno ‘izlažu’ svoje sushi majstore pogledima gostiju, a bilo koji restoran koji ima otvorenu kuhinju doslovno poziva svoje goste da vide koliko se truda ulaže u pripremu i serviranje njihovih jela. Međutim, u većini restorana još uvijek postoje zidovi između kuhara i gostiju, u doslovnom i prenesenom smislu.

Istraživači s Harvardske poslovne škole i Londonskog sveučilišta osmislili su dvotjedni eksperiment kako bi ispitali sljedeću tezu: kuhaju li kuhari finiju hranu u otvorenim kuhinjama, odnosno pred svojim gostima?

Tijekom 14 dana, istraživači su u prometnoj zalogajnici postavili četiri različita scenarija:

  • Grupa 1: gosti i kuhari se ne vide
  • Grupa 2: samo gosti vide kuhare
  • Grupa 3: samo kuhari vide goste
  • Grupa 4: kuhari i gosti se mogu vidjeti

Istraživački tim koristio je iPad uređaje i videokonferencijski softver kako bi omogućili kuharima i gostima da se vide, ali među njima nije postojala interakcija.

Nakon dva tjedna, rezultati su bili jasni – kad su gosti mogli vidjeti kuhare kako pripremaju hranu, zadovoljstvo gostiju poraslo je za 10%.

Razlika u zadovoljstvu nije primjećena u situaciji kad se gosti i kuhari nisu mogli vidjeti, ali u skupini u kojoj su se gosti i kuhari mogli vidjeti dogodile su se dvije stvari – zadovoljstvo gosti je poraslo za čak 17.3% dok je usluga (kuhanja hrane) bila za 13.2% brža.

Harvardski profesor Ryan W. Buell pojasnio je rezultate: “Kad zaposlenici, odnosno kuhari imaju priliku vidjeti svoje goste, osjećaju se zadovoljnije, više cijenjeno i spremniji su uložiti dodatni trud u pripremu jela.”.

Važno je napomenuti kako se nije poboljšala samo percepcija kvalitete već se objektivno poboljšao okus hrane. Tijekom eksperimenta, u kuhinjama su se nalazili promatrači koji su bilježili razne detalje i mjerili vrijeme usluge. U normalnim situacijama, kuhari su unaprijed pekli jaja i po potrebi/narudžbi ih samo dodavali na tanjure zbog čega su često bila prepečena (jer ih je trebalo podgrijati). Kad su bili izloženi pogledima gosti, kuhari su počeli peći jaja samo kad su bila naručena.

Nakon istraživanja, neki od kuhara htjeli su zadržati iPad uređaje sa videokonferencijskim opcijama. “Kad me gosti vide dok kuham, imam osjećaj da više cijene moj rad. Osjećam se zahvalno zbog toga i onda sam spreman dati nešto više, poboljšati se.” izjavio je jedan od kuhara uključen u istraživanje.

Vezani članci