Jedite prije spavanja za kvalitetniji san

2014
17 Siječanj 2014, Komentari: Komentari isključeni za Jedite prije spavanja za kvalitetniji san

Brojne dijete i režimi prehrane rigorozno zabranjuju jedenje prije odlaska na spavanje, ali manji obrok s pravim odabirom namirnica može osigurati kvalitetniji san bez bojazni od debljanja.

Dobra vijest za sve one koji imaju potrebu i želju staviti nešto ‘pod zub’ prije spavanja – čini se kako jedenje prije spavanja ima pozitivan učinak na naše zdravlje. Dobar odabir namirnica koje konzumiramo prije odlaska u krevet mogu održavati razinu šećera u krvi stabilnom i na taj način omogućiti kvalitetniji san, prenosi magazin Time.

Osigurajte energiju potrebnu za spavanje

Prema riječima Stephanie Maxson, kliničkoj dijetetičarki na Sveučilištu u Texasu, niska razina šećera u krvi nas može probuditi usred noći i uzrokovati onaj poznati osjećaj sporosti i tromosti ujutro čim se probudimo. Održavanje stabilne razine šećera u krvi važno je za zdravlje. Teško da ćemo uspjeti u toj misiji ako ne jedemo 10 do 12 sati u komadu, kaže Maxson. Iz istog razloga naglašava važnost jedenja doručka.

‘Pretpostavka da nam energija nije potrebna za spavanje je zapravo jedan veliki mit.’ kaže Cassie Bjork, dijetetičarka i osnivačica portala Healthy Simple Life. Pravilan odabir namirnica koje jedemo prije spavanja pomoći će tijelu u sagorijevanju kalorija dok spavamo te istovremeno spriječiti otpuštanje tzv. ‘hormona gladi’ koji daju tijelu informaciju da pohrani masnoće.

Ukratko, ako ne jedete u periodu između večere (oko 19 sati) i doručka, velika je vjerojatnost da ćete se udebljati i biti umorni.

Što jesti prije spavanja

Maxson savjetuje da prije spavanje odaberete složene ugljikohidrate, poput kruha od cjelovitih žitarica, povrće koje nije brašnasto, kokice i voće te sir i jogurt. Ove namirnice se polako razgrađuju i održavaju razinu šećera u krvi stabilnom.

Sportašima se preporuča konzumiranje proteina u obliku nemasnog mesa. Proteini će tijekom noći pomoći u obnavljanju mišića te osigurati dozu triptofana (esencijalne aminokiseline) koji poboljšava spavanje.

Nemojte se bojati ni malo masnoća koje dodatno mogu usporiti apsorbciju ugljikohidrata u našem organizmu. Avokado, maslac od kikirikija ili čak kokice pečene na maslacu mogu vam pomoći ako se često budite gladni ili umorni usred noći.

Ne nosite kavu i kolače u krevet

Izbjegavajte grickalice poput čipsa, keksa, kolača, kukuruznih pahuljica, odnosno sve klasične deserte, savjetuje dr. Joan Sabaté, profesorica javnog zdravlja i prehrane na Sveučilištu Loma Linda. Ove namirnice uzorokuju nagli porast razine šećera u krvi nakon čega slijedi nagli pad, odnosno nestabilnost razine šećera u krvi koju želimo izbjeći.

Osim slastica, svakako izbjegavajte i kofein, naglašava Maxson.

Vezani članci