Njemačka zakonom protiv fotografiranja hrane!

2015
21 Siječanj 2015, Komentari: 2

Naručili ste jelo u njemačkom restoranu i odlučili ste ga fotografirati i objaviti, recimo, na Instagramu? Oprez! Kršite autorska prava i riskirate tužbu.

Koliko god bili gladni, većina ljudi danas ima dodatnu minutu strpljenja za fotografiranje jela koje je konobar netom donio na stol. #foodporn (i #volimmeso) je obavezan hashtag za objavu na Instagramu uz barem kratak opis onoga što se jede i gdje se jede.

Ako ste slučajno ovo napravili u njemačkom restoranu, postoji velika vjerojatnost da će vam uživanje u objedu pokvariti glavni kuhar. Naime, fotografiranjem jela ste upravo prekršili njegovo autorsko pravo i ima vas pravo tužiti.

Savezni sud pravde u Njemačkoj je prije dvije godine proširio zakon o autorskim pravima i njime obuhvatio kategoriju “ciljano aranžiranje hrane”. Time je svaki tanjur u restoranu postao autorsko vlasništvo svog kreatora, odnosno kuhara.

njemacka-fotografiranje-hrane

Osmišljen i dizajniran tanjur smatra se autorskim djelom.

Ako želite fotografirati jelo, odnosno “kulinarsku umjetnost” u restoranu, za to ćete najprije morati tražiti dozvolu autora.

“U ovom slučaju, autor djela ima pravo odlučiti kako i u kojoj mjeri se njegov rad može reproducirati”, kaže odvjetnik dr. Niklas Haberkamm za njemački Die Welt.

Cilj ovog zakona je zaštita individualnog (autorskog) djela, odnosno kreacije bez obzira na to gdje i za što će se fotografija jela koristiti.

Ulazi li neki tanjur u kategoriju “umjetničkog djela” ovisi o kompliciranosti izgleda i dizajna jela, što je karakteristično za skupe i (svjetski) poznate restorane. Ako na Oktoberfestu fotografirate tanjur s kobasicom i zeljem, niste u opasnosti i ne kršite spomenuta autorska prava.

Do sad nije poznat niti jedan primjer tužbe protiv gosta koji je fotografirao hranu, no s obzirom na to da se kazne mogu kretati od nekoliko stotina do nekoliko tisuća eura, opreza nikad dovoljno.

Kao aktivni korisnici Instagrama (pronađite nas pod @volim_meso), pitamo se je li ovaj zakon mudra poslovna odluka uzimajući u obzir da su društvene mreže odličan kanal za promociju.

Vezani članci