Jedite crveno meso i ojačajte imunitet

2016
8 Siječanj 2016, Komentari: Komentari isključeni za Jedite crveno meso i ojačajte imunitet

Crveno meso sadrži sve nutrijente potrebne za jačanje imuniteta organizma. Učinite ga vašim saveznikom u borbi protiv kroničnog umora, prehlada i viroza.

Stres, neredovita i neuravnotežena prehrana glavni su razlozi pada obrambene snage organizma te samim time postoji veći rizik “hvatanja” prehlada i viroza, ali i razvoja sindroma kroničnog umora. Na taj način naš imunitet slabi i osjećamo se iscrpljeni, dok je povratak organizma u stabilno stanje dugotrajnije i teže.

Stoga je važno voditi računa o načinu prehrane, a upravo crveno meso sadrži sve nutrijente potrebne za jačanje obrambenog mehanizma.

Zaštite organizam od prehlade, viroze i infekcija

U stanju oslabljenog imuniteta organizmu najčešće nedostaju vrijedni vitamini i minerali poput poput željeza, cinka, selena i vitamina B skupine, sve redom ključni sudionici metaboličkih procesa i zaštitnici našeg imuniteta.

Upravo se svi ovi nutrijenti nalaze u crvenom mesu koje je, osim što je najbolji prehrambeni izvor željeza, također izvrstan izvor svih ostalih prijeko potrebnih zaštitnika imuniteta.

U svom snažnom učinku na imunološki sustav posebno se ističe cink, kao ključna karika u proizvodnji leukocita, bijelih krvnih stanica koje su prva linija obrane organizma od virusa i bakterija.

Kako hladnoća, virusi i bakterije najčešće u hladnijim danima prvo napadaju najizloženije dijelove tijela, najčešće tegobe koje nastaju su fizička oštećenja kože, ispucale ruke i kutovi usana kao tipični znak nedostatka vitamina B2, zatim prehlade i infekcije gornjih dišnih puteva i upale grla.

Za sve navedene tegobe od ključne važnosti su vitamini i minerali koje crveno meso sadrži te bjelančevine za izgradnju mišića i oporavak tkiva, ozljeda i oštećenja.

crveno-meso-gljive-imunitet

Jelovnik za jačanje imuniteta

Da bi se na vrijeme zaštitili od iscrpljenosti, herpesa, prehlade, viroze, upale dišnih puteva i sličnih tegoba, važno je da smo upoznati sa svim obrambenim saveznicima i posvećeni kvalitetnijoj prehrani.

Namirnice bogate vitaminom C iz šljive, nara i crvene paprike, beta glukanom iz gljiva te željezom, cinkom i selenom iz crvenog mesa, dobitna su kombinacija za jačanje otpornosti organizma kao i ubrzavanje oporavka u trenutku kada je pad imuniteta već nastupio.

Upravo zato, ovakva raznolika i bojama intenzivna prehrana trebala bi biti sastavni dio jelovnika za jačanje imuniteta.

Izvori:
  1. Pedersen A, Zachariae R, Bovbjerg DH. Influence of psychological stress on upper respiratory infection – a meta-analysis of prospective studies. Psychosom Med. 2010 Oct;72(8):823-32.
  2. Haase H1, Rink L. Multiple impacts of zinc on immune function. Metallomics. 2014 Jul;6(7):1175-80.
  3. Combs, G.F.  (2008) The vitamins: fundamental aspects in nutrition and health, Elsevier Academic Press, Burlington.
  4. Neuzil KM1, Maynard C, Griffin MR, Heagerty P. Winter respiratory viruses and health care use: a population-based study in the northwest United States. Clin Infect Dis. 2003 Jul 15;37(2):201-7.
  5. Douglas, R.M., Hemilä, H. (2005) Vitamin C for preventing and treating the common cold.PLoS Med. 2, e168.

Vezani članci