Francuzi se, s punim pravom, ponose svojom kuhinjom. Ipak, utjecaj Amerike na njihovim stolovima sve je više vidljiv. Uz silne specijalitete poput Boeuf Bourguignona i Quiche Lorraine, hamburgeri su danas jedno od najprodavanijih jela u restoranima diljem Francuske, prenosi The Telegraph.
75 % francuskih restorana nudi ih na svojim menijima, a 80% ih kaže kako su hamburgeri jelo koje se najviše naručuje.
Samo prošle godine Francuzi su ih pojeli 1.19 milijardi, te su se tako hamburgeri postali opaka konkurencija najpoznatijem francuskom sendviču (jambon beurre – baguette punjen šunkom i maslacem) koji je konzumiran 1.23 milijardi puta.
Nekada su pljeskavicu između dva komada kruha Francuzi smatrali najgorim oblikom jela, a danas u njemu uživaju i u restoranima “okićenim” Michelinovim zvjezdicama.
Sve je započelo 2010. godine kada je chef Yannick Alléno u pariškom hotelu s pet zvjezdica predstavio hamburger koji je kasnije proglašen i najboljim na svijetu. I prije su, doduše, Francuzi koketirali s fast foodom, a jednom od najpoznatijih lanaca fast food restorana, prošle godine je prodaja porasla jedino u Francuskoj.
I dok je ta ljubav prema hamburgeru s jedne je strane povećala prodaju, s druge se smanjilo vrijeme uživanja u hrani. Prije 40 godina Francuzi su za stolom provodili gotovo sat i pol, a danas – upola manje.
Statistički gledano, svaki Francuz pojede jedan hamburger mjesečno, Britanci jedan i pol, a prednjače Amerikanci s dva i pol hamburgera mjesečno.
U Hrvatskoj ne postoje točni podaci o konzumaciji hamburgera, ali znamo da svatko od nas godišnje pojede oko 60 kilograma mesa i 70 kilograma kruha i peciva.
Mnogo toga, vjerujemo, završi upravo u savršenom kompletu zvanom – hamburger.